I need a doctor to bring me back to life

Ledig onsdag med regn. Sådär kul efter en veckas kanonväder! Men någon dag ska man väl stanna inne och få något gjort å andra sidan.. Idag har vi varit och storhandlat mat (och då menar jag verkligen storhandlat!) och nu ska vi sjunka ner i diverse plugg. Har grammatik som måste repiteras, en bok som ska läsas och ett par kapitel och amerikansk historia att plöja igenom.
Igår var jag och klippte mig. Hade tänkt att vänta tills vi kom hem till Sverige, men när t.o.m Stefan ser att min hår börjar bli slitet, då är det dags att ta tag i det. Sagt och gjort, åkte till en av frisörerna nere i stan och kom hem 18 pund fattigare. Men jag är riktigt nöjd! Fick bort allt slitet och det lilla som faktiskt är kvar är i alla fall välmående! Vi avslutade gårkvällen hos Niclas med Jacob och Joel med Sverige-matchen mot Moldavien föjlt av Englands flopp-match mot Ghana och till sist biljard. Rolig kväll med grabbarna!
Det bästa med o storhandla!!

PARIS

Nu var även hotellet bokat! Smack, då drar vi till Paris den 26/4 - 29/4 - I LOVE IT
Ska verkligen försöka läsa på om Paris innan vi åker dit, kolla upp vad man ska se och vart man ska gå + försöka repetera lite franska också!

Of all of the things she never said, she goes and says something that just knocks me dead

London pic s!
Dagen började inte så bra när vi inte hittade någonstans att äta och jag lurade bort oss till helt fel ställe. Var helt hundra på att jag hört att King's Cross skulle vara den stora slutstationen, mitt i smeten! Kom senare på att det var något jag läst i Harry Potter och det slutade med att vi hamnade mitt i ingenstans...
Buckingham Palace fick bli första stoppet, kändes som ett säkert kort
Här var vi rejält hungriga, men som tur var bjöds det på kanonmat,
annars kunde det nog slutat illa för de som jobbade på resturangen..
Självklart lyckas vi välja dagen då de demonstrerar genom hela London
Just our luck!
Byggnaderna i London är verkligen fantastiskt fina.
Lyckades missa stora Ben sist jag var i London, men det tog vi igen nu!
Åkte båt på Themsen och fick ett annat perspektiv på London
Bron som vrids sönder i Harry Potter. Ja, jag är tönt ända in i hjärteroten!
02 arenan. Groteskt stor där inne med hur mycket platser som helst
+ en massa resturanger och grejer

After a few more drinks, they tell me I'll forget her. But after one too many I know that I'll never

Gårdagens konsert var helt otrolig. Jag är fortfarande lite i chocktillstånd. Det var fantastiskt. Jag trodde inte jag kunde tycka de var bättre än vad jag redan gjorde, men det gör jag. Tusen gånger om. The Script ska ses igen, jag är lika kär som de två skrikande tolvåringarna som satt bredvid oss igår var!
18,000 pers som var och kollade på O2 arena igår. Go stämning!
Största konserten för Danny, Mark och Glen so far.
Och jag var där!

I may not say the words as such

Idag vaknade jag med huvudvärk och insåg att förkylningen inte släppt. Men har bestämt mig för att köra idag ändå- igår låg jag hemma hela dagen medan de andra låg på stranden.. Inte okej! Så nu knaprar vi alvedon och dricker te, hämtar inspiration ifrån pojkvännen som är ute på morgonpromenad och min bloggerska som har en riktigt go fredag inplanerad! Ska nu ta tag i mitt liv, dusch, på med nya kjolen, solbrillor och njuta av det fina vädret hela dagen.
P.S. Imorgon är det London och The Script. Har fortfarande inte gått upp för mig att jag faktiskt ska få se dem. Det kommer och bli så bra! D.S.
You healed these scars over time
And braced my soul, you loved my mind
Your the only angel in my life
The day the news came, my best friend died
My knees went week, you saw me cry
Said I was still a soldier in your eyes

All I need is time, a moment that is mine

Sjuk idag, eller förkyld i alla fall. Smittad av Stefan, som legat hemma i två dagar nu stackarn. Så nu var det tydligen min tur. Men jag tänker INTE vara sjuk på lördag då vi ska till London och se The Script, så idag får det bli ryggläge, halsduk på, hälla i mig te och alla krya-på-sig kurer jag kan komma på. FÖR JAG TÄNKER ÅKA TILL LONDON PÅ LÖRDAG!!
Eftersom jag bara är hemma idag så ska jag försöka se till att plocka lite i lägenheten, städa lite och så. Ska blir mysigt, gillar att få gå runt och morsla lite för mig själv.
Köpte bl.a. en marinblå kjol igår
och insåg att den passar kanon ihop
med min blårandiga tröja!
Ibland blir det allt bra, nu är det bara
till och vänta tills man kan ha bara ben också..

I would catch a grenade for you

Härlig, härlig dag med underbart väder!

When we drink we do it right

Hade en riktig tjejkväll igår med förfest i Kemp town, mojito i Lanes och dans på Digital, riktig kanonkväll, känns som veckor sedan jag var ute! Riktigt kul i alla fall.
Nu har jag packat ner en pastasallad, hallongrottor, kamera och lite böcker. Ska snart ut med bästa Elin i det löjligt fina vädret (det är verkligen helt otroligt idag och SÅ varmt!?), plugga, fota och shoppa lite. Älska lediga onsdagar!

Every rose has its thorn

Sitter just nu på Starbucks och njuter av att kunna använda internet utan några problem. Så underbart! Hemma trasslar det KONSTANT så nu lyxar jag ordentligt och kollar på varenda lilla sida jag kan hitta! Har tom läst lite på Aftonbladet..
Ska snart beställa en strawberry frappuchino till mig själv och en varm choklad till Steffis. Helt okej söndagseftermiddag!
Igår tog jag mig i kragen och provade på laxen..
Blev riktigt gott faktiskt!

Lax och zuchini-pasta á la Malin

Du behöver
-Peppar och salt

Gör såhär
- Koka upp pastan
- Stek gullök, zuchini och paprika i en stor stekpanna
- Häll över matlagningsgrädde
- Förstek laxen i en mindre stekpanna och häll sedan ner den
i den stora stekpannan
- Smaksätt med citron, salt och peppar

Serveras varm med fräsch sallad till.
Gott och lätt på cirkus en halvtimme, tummen upp!

LIVERPOOL

Minnen för Livet

I've been waiting for the real thing

Lördagsmorgon, upp vid halv nio för en timmes morgonpromenad på stranden i strålande solsken. Väl hemma igen vart det på med ugnen, ner med ingredienser i en bunke, blanda, bolla till och in i ugnen. Ut kommer nybakta scones och ner kommer en morgontrött pojkvän till frukost!

So I put my hands up they're singin' my song

Måste bara visa mitt nyförvärv ifrån Liverpool. Köpte med mig en "souvenir" och ni kan nog gissa vad.. EN KOPP, jajjemän inget förvånande där inte. Men den här var faktiskt supersnygg och bamsestor! Är tom så jag bara kan fylla upp halva med mitt te..
Ikväll ska jag försöka lura in min pojkvän på skräcktema, men han är inte så lättövertygad som man kan tro. Får jobba ordentligt på detta om jag ska få se någon utav skräckisarna! Till blir det i alla fall bakpotatis, har ingen vidare fantasi denna kväll så vi gör det enkelt för oss + att det är himla gott med potatis när man levt på "ute-på-stan-mat" hela resan.. Som iofs inte var så lång, men jag är rätt känslig för det så då är det så. Slutsats, bakpotatis it is!

My big cup of tea!

To live and let die

Tåget är på väg hem till Brighton, tittar just nu ut över det vackra engelska landet. Strålande sol idag, inte lika deprimerande att sitta sex timmar på tåget!
Har haft en fantastisk resa i Liverpool. Det var jättekul att komma till en ny stad och få ny inspiration igen. Allra bästa var att vi hade guiderna med oss som kunde staden, lyckades nog pricka in de flesta turistatt. som gick i Liverpool!
- Cavern (-Where it all began), "Beatles-puben"
Supermysig, dock inte något vidare live-band men mysigt mysigt. Det bästa var att vi såg "uppsättningen" av samma pub på Beatles-muséet senare.
- Titanic museum
Museum om Titanic, Lousiana och andra sjunkna skepp som alla haft en eller annan relation till Liverpool (Titanic utgick inte från Liverpool, men jag tror att den hade tillverkats eller liknande där.)
- Beatles museum
Väldigt häftigt att ha sett. Man gick runt på stationer med sitt eget head-set och en röst som berättade om hela Beatles resa. Otroligt häftigt, tror inte det går att förstå den hysterin som var!
- Liverpools egna parisehjul
Åkte högt upp i luften och fick se Livepool från en något högre vinkel. Kul att se staden uppifrån, mycket lättare att förstå hur den verkligen ser ut.
- Liverpools radio station
Högt upp i luften återigen, 30m eller liknande tror jag det var. Parisehjulet var rena barnleken i jämförelse.
- Liverpool cathedral
- En hyffsat nybyggd katedral (1970 stod den färdig) som var helt fantastisk! Så stor och häftig och framför allt fin! Träffade en prelle som försökte få över oss till "the good side", enda minuset på en annars jättefin rundtur!
- Anfield -Liverpool FC fotbolls arena.
Matchen var skit (LFC - Braga 0-0), men stämningen var häftig. Fotbollskultur som den ska upplevas på riktigt!
Som sagt en helt oförglömlig resa, bilderna får komma upp senare ikväll eller imorgon:)
Nu ska det bli skönt att få komma hem och inta ryggläge i soffan med en go film. Mm, fredag!
Malin, Louise, Isabell, Stefan, Niklas, Jacob, Joel

I just wanna live when I'm alive

Sitter just nu på tåget på väg till Liverpool! Är supertaggad på denna resa, ikväll ska vi först och främst checka in oss på vandrarhemmet och sedan ska vi gå ut och äta på någon mysig resturang och avsluta med en Beatles-pub! Tur är att vi åker med ett världsvant Liverpool-fan från Göteborg som har koll på saker och ting(;

Don't stop beliving

ÄNTLIGEN KLAR! Uppsatserna är helt färdiga och Stefan ska nu åka iväg till skolan och lämna in dem, fantastisk känsla! Taggad till tusen på Liverpool-resan nu, kommer bli grymt!
Nu ska jag ut och powerwalka i mina nya (fruktansvärt tajta) cykelbyxer!
No more shorts-running for me!

Kan ni gissa vad det blev för mat idag?
Yess, Chili con Carne it is!

Out of the street into the moonlight

Baha, sicken tråkig dag med bara plugg, plugg, plugg ihop med känslan att man inte kommer någonstans!
Så urselt tråkigt! Menmen, nya tag imorgon. Fick under dagen en släng av fantasi-equels-zero och det fick därför bli lite bak som överaskning till min duktiga pojkvän som jobbat så flitigt:)
Hallongrottor à la Malin!

Say Hello

Trött idag och känner mig inge vidare.. Sov kasst, vaknade med huvudvärk och halsont. Sådär kul. Men tur i alla fall att det är söndag. Stefan känner sig också lite hängig, så vi bestämde oss för att bara ta det lugnt idag. Plugga, dricka te och krya på oss..
Igår hade vi i alla fall en mysig lördagskväll med köttbullar och mos.
Filmen; Finding Neverland som vi köpte på marknaden var jättebra!
Blev en lite tår där i slutet av filmen, hm:)

Somebody with the same siluette

Fick upp gubben imorse till markanden och det blev en jättemysig morgon, strosade runt och kollade på allt möjligt. För det fanns verkligen allt!
Började med Farm Market där det var mycket mat, bröd och bakelser
Luktade fantastiskt gott!
Mysigt kök dit vi måste gå och äta någon lördag
Som sagt; Fanns ALLT!
En supergod ekologisk chokladbete fick följa med hem tillsammans med
en film, en brosch och ett halsband med klocka

You'll never walk alone

Okej, får väl erkänna att jag var lite överambitiös igår med laxen.. Slutade med filmkväll och varsin kokt majskolv.. Hahaa, jaja man kan inte alltid prestera!
Nu på morgonen ska vi ta oss en tripp ner till marknaden i North Lanes. Bara gå runt och kika lite, fota lite förhoppningsvis:) Hade tänkt o ge mig ut och springa, men har sådan hosta på morgonen, så det får bli i eftermiddag i så fall.. Sedan blir det plugg resten av dagen och även imorgon. Blir mycket plugg den här helgen eftersom vi bokade in oss på en resa från onsdag till fredag nästa vecka... Då ska vi nämligen till LIVERPOOL!! 20 pund för tågresan fram och tillbaka (sex timmar, yesss) och 30 pund för att se Liverpool i Europacupen! Ska bli så fantastiskt kul, kolla fotbollen först och främst men även gå på Beatles-muséet och bara höra den goa dialekten på gatorna. Åh, det ska bli såpass spännande det här!

Friday I'm inlove

Solen lyser in genom fönstret och jag sitter och njuter av att inte behöva stressa iväg till skolan. Har bara en lektion idag, hur gott som helst! Blir efter maten ett spinningpass med Stefan innan det blir dags att åka till stan och köpa en dammsugare.. Jo, vi ska köpa en dammsugare. Kul! Den andra som stod här när vi kom har gått sönder och vi behöver verkligen dammsuga nu!!
Ikväll tänkte jag försöka mig på att laga någonting med laxen vi köpte igår. Lär bli intressant!

I'm down on my knees

Fettisdagen var ju i tisdags, men här i England så bestämde vi oss för att fira den lite försenat. Idag närmare bestämt! Så här har det bakats semlor för fulla muggar. De blev faktiskt himla goda, har alltid trott att semlor ska vara så svåra att göra, men det gick ju görbra! T.o.m mandelmassan blev god. Och trots att den där förbenade torrjästen inte riktigt ville jäsa lika mycket som man skulle önskat, så smakade det som riktiga semlor. Mm, mumsig kväll med andra ord!

But tonight I'm loving you

Pluggandet går som på räls! Nästan lite väl bra faktiskt.. Ni vet sådär bra, så det känns som om det egentligen borde vara svårare än det egentligen är? Har skrivit klart min sammafattning, måste bara korta ner den ca 20 ord och jag tänker nog lämna den för dagen. Blir oftast mycket bättre om man tittar på den imorgon istället, annars kommer jag bara hitta fel som egentligen inte är fel, men som jag gör till fel eftersom jag läst den så många gånger! Hänger ni med? Hm, kanske låter lite snurrigt men så tror jag i alla fall! Den ska inte lämnas in förrän måndag, så har ett par dagar till på mig. Ska nu sätta igång med grammatiken istället, hrmpf, inte lika roligt.. Inte lika roligt alls...
Coffe makes me happy while I'm studying!

I've been acting so crazy, don't give up on me baby

God morgon, eller god förmiddag rättare sagt! Har denna morgon varit ute och sprungit på stranden, underbart! Vågade äntligen prova att springa på hälen igen och det kändes grymt. Nu är jag helt fit for fight igen, nu har jag inget att skylla på för att inte pallra mig ut med joggingskorna på! Det bästa med att vara ute och springa på morgonen är duschen efteråt och en superfrukost på det.. Det är vad jag tänker på när det går tungt, när jag kommer hem då är det varmdusch som gäller och sedan ska jag göra jättegod frukost också för det förtjänar jag när jag varit så duktig.. :)
Idag ska det först och främst dammsugas i lägenheten och sedan ska det skrivas sammanfattningar så det ryker om'ett! Ikväll kommer ett gäng glada klasskompisar hit och då blir det tacokväll för hela slanten.

Igår var det pannkaksdagen här i England och det var vi självklart tvungna att fira!
Blev blåbärspannkakor med egen vispad grädde
(första och sista gången jag vispar grädde från grunden dock, min högerarm är helt invalido idag!!)

'Cause a new day has come

Ny vecka, nya möjligheter!
Solen lyser och det skriker VÅR i Brighton. Två lektioner idag, en lunch som ska tillbringas ute i solen och till sist blir det gym.

Last Candle

Idag har jag haft en riktig jag-får-inte-gjort-något-för-fem-öre-dag. Har bara gått runt och morslat hela dagen. Städat lite, vikt lite kläder, kollat film och lite bloggar, bakat vitlöksbröd, osv. Har inte lyckats ta tag i någonting alls, men tror man behöver ha sådana dagar ibland. Och i mitt fall verkar det vilja infalla väldigt ofta!

When it is time to blow out the last candle
Another day has passed us by

I don't wanna be just a face in the crowd

Maskerad igår! Rolig kväll som avslutade med Fish 'n Chips (inte riktigt min grej med friterat och grejer, men det funkade!). Var hemma hos Malin på maskeraden, det var en väldigt lång backpromenad upp dit, men då var ju den dagens träning avslutad i alla fall! Fick även använda engelskan denna kväll, var mycket britter så det var roligt! Men när man pratar med en engelsman och han säger att allt han vet om Sverige är att vi haft vikingar, tjaa, då dör konversationen lite.. Inte mycket innanför pannbenet de där britterna(;
Captain Jack and Charlie Chapplin
Obs. om vi ser trötta ut så är det för att bilderna är tagna efter vi varit ute!

Football; Chelsea - Man U

Bilder från när vi var på Kings and Queens och kollade på Chelsea och Manchester United. Avslutade kvällen med en stenhård biljardmatch:)

Exhibition; Battle of Hastings 1066

Bilder från vår utflykt till Battle, Onsdagen 3/3 2011

Spring-shopping!

Mm, vilken mysig morgon det är idag! Ligger i soffan nerkurad under täcket med en kopp te och njuter av att få vara lite ensam.. Var hembjudna till Kalle, Sara och Hanna igår. De hade lagat så god pizza med allt möjligt på! Blev en toppenkväll kom hem först vid tre-tiden.. Hahaa, gäster lämnar aldrig för tidigt i alla fall:)
Igår var jag och Stefan och handlade lite vår-kläder. Har inte fått köpt något här i Brighton innan utom en kavaj och en festtröja. Så det är verkligen roligt med lite ljus nu i garderoben, för här är det verkligen vår!
Mamma ringde häromdagen och frågade vad jag önskade mig när jag fyller år nu snart. Det är inte långt kvar. Om ynka 1 månad och 5 dagar fyller jag 20. Det känns stort. Det ska bli så roligt, en stor del av släkten kommer och hälsar på, jag kan knappt vänta! Det är inte långt kvar nu..
P.S. Har inte uppdaterat på ett par dagar, så därför kommer nästa inlägg fullproppat med bilder. Ett från vår Exhibition och ett från vår fotbollskväll! D.S

- Väska, H&M
- Vita tennisskor, H&M
- Blå farfarsskjorta, H&M
- Stickad kofta, Primark
- Ljusrosa tunika, Primark
- Solglasögon, Primark
- En mintgrön och en vit scarf, Primark

Don't go wasting your emotions

LAY ALL YOUR LOVE WITH ME!
Är på strålande humör denna kväll, började dagen med träning med pepp-elin och avslutar den nu med Manchester-Chelsea + Carlings på en utav Brightons sportklubbar!
Life could be worse you guys:)