Pismo

Pismo beach är hur fint som helst! Igår låg vi vid hotellets pool och sola då det var väldigt dimmigt på stranden, men idag ska den intas..
Åt middag med utsikt över havet och stranden igår. Skitdålig mat, men fantastisk utsikt! Avslutade kvällen med ett par Miller:)
Imorgon bär det av igen. Då är det Los Angeles som gäller. Förväntningarna är skyhöga..

San Fransisco

Helt fantastisk stad. Känslan när vi åkte över Golden Gate var ubrrhäftig.. Inlove with that city!
Natten tillbringar vi på hotell vid Pisma beach som under morgondagen ska intas. Sol och hav here we come:)

The way down to San Fran

Lång biltur. Grym shopping. Godaste pizzan. Utsikt över San Fransisco, Alcatraz och Golden Gate-bron med kaffe och jordgubbsdrink. Över Golden Gate. Strejkande GPS. In till centrum. Livsfarlig trafik. Jättetrött Malin. Världens läskigaste backar. Se hotellet. Checka in. Malin sjunker ner i badet med ett glas vin och ber en stilla tacksamhetsbön att de överlevde.

image descriptionimage description

Goodbye beautiful Oregon..

Då har vi lämnat Oregon bakom oss och nu kommit in i Kalifornien.. Sover just nu på hotell med jacuzzi på rummet i staden Eurika - helt okej! Har idag hunnit se Redwoodsträden
under vår 3h hike, som var totalt gigantiska! Plus en mindre trevlig incident med en av skogens "gardensnakes".. Urg! Hann även shoppa lite också(;

Update from Ashland

Vi har det helt fantastiskt.. Vädret är otroligt varmt och vi har fått se helt fantastisk natur bl.a. Crater Lake som är ett utav världens sju underverk!
Ted och Judy som vi bor hos just nu är bland de goaste människor jag träffat och Bruce och Debbie som hjälpte oss hitta till Crater Lake verkar också underbara.
Nu är det vår sista dag här i Ashland och den spenderar vi i den lilla mysiga staden och dess fina park. Imorgon är det dags för nya äventyr, först ska vi se the Reed Woods och sen bär det av mot San Fransisco...

Hood River

Två dagar har vi nu hunnit spendera i Hood River. Susan som tagit hand om oss har verkligen skämt bort oss med god mat och två fantastiska vandringar!

Vi landade i Portland kl. 12.30 amerikansk tid, blev upphämtade på flygplatsen och åkte sedan direkt för att se alla vackra vattenfall som ligger mellan Portland och Hood River. Så himla fin natur, kändes som att kliva in i Riverdale i Sagan om Ringen och utsikterna var inte heller att leka med!Åkte sedan mot Hood River och bjöds på mexikansk mat och iskall öl = mycket gott efter dagens promenerande! Stöp sedan i säng redan halv åtta på kvällen.

Igår kom vi upp härligt utvilade runt åtta och försökte oss på att laga frukost, vilket väl gick sådär.. Gasspisen var inte riktigt på vår sida så det lade vi ner ganska snabbt. Istället hittade vi Sues hembakta päron- och blåbärsbiacuits! Helt oroligt goda så vi blev ganska mätta och nöjda i alla fall;) Sue kom sedan hem på förmiddagen och då var det museum som gällde. Fick se en hel del intressant om varför Oregon är format som det är, historia från istiden och sedan en bit framåt för att slutligen kunna se dagens resultat. Och tro mig, det är fantastiskt fint! Avslutade dagen med en 5km vandring som gick rätt uppåt, men vi kom upp hela vägen till toppen så var alla tre väldigt nöjda:) Avsluta kvällen med otroligt god mat och varsitt glas vin.

Idag är vi i full gång att planera resans fortsättning som påbörjas imorgon! Rätt gött nervös inför att sätta sig och köra.. Menmen jag och Stefan får hjälpas åt så hoppas vi det ska gå bra! Bär av mot kusten först och främst och sedan hoppas vi kunna vara i Ashland till på lördag. Nu återgår vi till att njuta av vår sista dag i naturens tecken, hörs snart igen:)

Nu bär det av..

USA NÄSTA! See u on the other side folks..

Vilodag

NU börjar saker och ting äntligen lugna ner sig. Igår blev man riktigt bortskämd då man både var hos frissan och iväg på massage på kvällen. Håret blev jättebra, lade i ljusa slingor som vanligt och massage var hur gott som helst. Idag står VILA på schemat innan det är jobb ikväll. Sitter nu ute i solen och njuter av det fina vädret. Ska gå in och göra mig en kopp kaffe snart också. Snart..

Dagarna innan USA..

bara flyger iväg! Har ingen koll på vart tiden tar vägen.. Hade i alla fall en sjukt mysig Valborg med grillning, lite drickande, gott sällskap och film. Fortsätter med lugn kväll med syrran efter en heldags jobb, så gott.