Första december

Idag är det första december och dagen började så bra! Vaknade av att mamma smög in i rummet och sa att årets julkalender snart skulle börja. Vi hade tända ljus, jag drack mitt Julmys-te och julkalandern var förvånansvärt bra. Bra skådespelare, mysig miljö och verkade faktiskt innehålla lite av den klassiska julkalenderskänslan till skillnad från tidigare år. Så, hur kan den här dagen bli annat än bra? Jag vet inte om det är vädret, min förkylning som återigen bara blir värre eller det faktum att jag ska spendera min första lediga helg på en månad, utan Stefan. Jag känner mig totalt oinspererad och otaggad på allt vad plugg, helg och fest heter. Skulle först gå ut på fredagen med kusinen, men det ställde jag in för jag trodde att julfesten på jobbet var då. Sedan visade det sig att den är på lördagen, problemet är bara att jag tackade nej till den tidigare då jag trodde att vi skulle komma iväg till Tyskland och nu vet jag inte hur jag ska göra på varken fredag eller lördagen. Känner för att vara hemma, känner för att gå ut. Jag vill och jag vill inte. Beslutsångest. Men ikväll ska jag jobba med Jonna i alla fall, då kommer det säkerligen kännas bättre och jag hoppas att denna första december i alla fall kan sluta lika bra som den börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0